Dvd review- Nijntjes avonturen Groot en klein! 2

nijntjes-avonturen-groot-en-klein-dvd-cover-8711983964235

Zoals jullie misschien al eerder hebben gelezen, zijn wij 2 ontzettend grote Nijntje-fan en is ze voor ons, samen met haar vriendjes, toch wel een van de hoogtepunten in de week. Voorheen behoorde Nijntje tot de orde van de dag alleen heb ik dat gelukkig terug weten te brengen naar wekelijks. Als je namelijk "Nijntje, lief klein konijntje", zowel op de moderne badkamer, tijdens het poetsen en het boodschappen doen in de supermarkt, keihard zingt wordt het toch tijd om te minderen. Ik schaam me er niet voor want Nijntje is ondanks haar leeftijd gewoon geweldig en mijn hart zal altijd naar haar uit blijven gaan maar als Zoonlief al voordat we überhaupt in de winkel staan, vraagt of ik alsjeblieft niet het liedje wil zingen dan gaat er toch wel even een alarmbelletje rinkelen.

Dus op de dinsdagmiddag, als Dochterlief thuiskomt van de crèche en Zoonlief nog lekker op school zit, kijken wij structureel Nijntje. Of het nou de film of een paar afleveringen van zowel de oude of de nieuwe versie is, maakt ons niet uit, zolang het maar Nijntje is die samen met haar vriendjes allerlei leuke avonturen beleefd. Soms maken we er een muziekmiddag van als Dochterlief nog veel energie over heeft want Nijntje heeft ook een flink aantal liedjes gemaakt die zeer dansbaar zijn voor Dochterlief en ik zing lekker mee met de vrolijke deuntjes.

Nu zijn we dan ook erg verheugd dat we een DVD mochten ontvangen met de allernieuwste afleveringen van Nijntje: "Nijntjes Nijntjeavonturen: Groot en klein". Het is er nu dan ook geweldig weer voor om lekker een filmpjesmiddag te houden. Met een beker limonade en wat lekkers op schoot, dekentje erbij want het is druilerig en fris en niemand om ons heen die aan het miepen is over de filmkeuze en het harde meebléren met de liedjes .

Nijntjes avonturen: Groot en klein is een verfrissend nieuwe animatieserie gebaseerd op de iconische verhalen van Dick Bruna. Elke aflevering vertelt hoe Nijntje samen met haar vriendjes de wereld om zich heen ontdekt. Vol herkenbare thema's uit het leven van jonge kinderen en gezellige liedjes om mee te zingen. Met vrolijke kinderstemmen en de warme vertelstem van Pierre Bokma.

De DVD is zeer aan te raden voor iedereen die van Nijntje houdt of je nou groot of klein bent. Het is een zeer fijne middagvulling voor een druilerige herfstdag. De mooie animaties en vrolijke liedjes zorgen ervoor dat het lentegevoel voor maar liefst 9 afleveringen lang naar boven komt en als je meezingt met de liedjes, nog wel langer. Dochterlief is blij maar ik zelf ook. Deze serie gaat zeker nog een flink aantal keer aangezet worden op onze vaste Nijntje-dag en de feestslinger die er gratis bijzit is een zeer leuke aanwinst voor Nijntje-liefhebbers zoals Dochterlief.

De DVD is nu overal verkrijgbaar!

Dit vind je misschien ook interessant: